Pirmosios vairavimo pamokos

ratų suvedimas VilniujeTomo mašinai jau buvo reikalingas ratų suvedimas Vilniuje, bet jis vis tiek nusprendė ir su tokios būklės automobiliu mane pamokyti važinėti. Aš neatsisakiau, tik susitarėme, kad kitą kartą, kai aš čia sėsiu už vairo, ratų suvedimas jau bus atliktas. Man patiko ta mintis, kad galėsiu pasivažinėti tikrai saugiai, nes važiuosime kaimo keliukais, be to, Tomas visą laiką bus šalia. Taigi, ratų suvedimas Vilniuje neatliktas dar kurį laiką, gal iš pradžių nedarys tokios didelės įtakos.

Važiavimo įspūdžiai

Tai nebuvo pats pirmas kartas gyvenime, kada apskritai teko sėstis už vairo, kad ir tokio nestabilaus. Kažkada vaikystėje berods irgi turėjau praktikos, kai tėtis visus savo vaikus mokė vairuoti. Tada taip pat buvo noras išmokti tinkamai valdyti automobilį ir pasivažinėti, nors man buvo tik aštuoneri. Vėliau prabėgo daug laiko ir aš viską pamiršau. Visgi, dabar atsisėdus už vairo, pavyko prisiminti tas pirmas patirtis, nes bent jau bėgių valdymas buvo aiškus, kadangi dar važinėjame su sena neautomatine mašina. Taip pat ir tie trys pedalai apačioje buvo jau kažkada pažinti. Prisiminiau ir mašinos užvedimo situaciją kada pirma reikia įspausti sankabą, paskui sukti raktelį. Visgi, tas važiavimas pradžioje atrodė kaip ir visų žmonių, kurie dar tik pradeda vairuoti, bando užkurti, užgesta, paskui rauna tiesiai iš vietos. Mieste toks vairavimas tikrai nebūtų labai protingas ir geras, tačiau štai važinėjant kaimo keliukais nebuvo baisu. Galėjo nebent kokia karvė ateiti iš pievos. Kažkuria prasme viskas atrodė kaip kompiuterinis žaidimas – jeigu nulėksiu į griovį, nieko blogo nenutiks. Visada kai važinėju per žaidimus, lydi tas jausmas, kad nieko baisaus, jeigu kažkas atsitiks. Yra daugiau gyvybių. Taip ir čia važiuojant net savotiškai norėjosi pakliūti į kokią nors avarinę situaciją tam, kad pažiūrėčiau, kas bus toliau, kaip viskas susiklostys. Galiausiai Tomas jau ėmė mane ir stabdyti, klausti, ar man su protu gerai, kad taip greitai lakstau, o juk pirmą kartą sėdau už vairo.

Padėtis dėl ratų

Kaip jau minėjau anksčiau, automobiliui, kurį vairavau, tuo metu dar buvo neatliktas ratų suvedimas. Turbūt galvojate, kad nebuvo lengva važiuoti. Iš tiesų, svarbiausias principas visada yra – važiuokite saugiai. Mes važiavome saugiai, nors man, net pradedančiam vairuotojui, puikiai jautėsi, kad ratų suvedimas Vilniuje dar nėra padarytas, ir čia tikrai bus kur padirbėti. Kas iš esmės yra ratų suvedimas, pigiai atliekamas? Tai tam tikro balanso ir pusiausvyros patikrinimas. Siekiama, kad ratai gražiai lygiagrečiai judėtų, todėl reikia užtikrinti, kad bet koks rato nuėmimas ir pastatymas būtų atliekamas labai tiksliai, kad visi ratai visada būtų savo vietoje, kad jie turėtų tinkamas judėjimo trajektorijas. Jeigu Toptis automobilių remontas dar nebuvo atliktas, ir ratai nebuvo suvesti, o to tikrai reikėtų, iškart pajausite tam tikrą nestabilumą. Aš važiavau žvyrkeliu, tačiau jautėsi taip, lyg važiuočiau per Nidos kopas. Turbūt galite įsivaizduoti tą jausmą, kai važiuoji su dviračiu ar automobiliu per dangą, kurioje klimpsti, kuri mėto tave į šalis. Toks efektas būna, kai važiuojama smėliu arba per didelę balą. Taigi, ir man važinėjant lėtai bei saugiais keliukais, atrodydavo vis, kad važiuoju nestabiliai. Dėl to, kad čia tikrai jau buvo reikalingas autoservisas Vilniuje. Kai pagaliau po pasivažinėjimo į jį užsukome, paaiškėjo, kad ir remontuota automobilio važiuoklė reikalavon daugiau dėmesio, negu tikėjomės.