Apie vizitinių kortelių svarbą šiuolaikinėje verslo kultūroje

„Vizitinės kortelės yra tai, be ko neapsieina rimtas verslo susitikimas ar naujų santykių versle užmezgimas“, – įsitikinęs verslo etiketo konsultantas Remigijus. Vyras pažymi, kad popierinių vizitinių kortelių gamyba turėtų būti ypač atsakingai vykdoma „save gerbiančių“ įmonių atstovų. Remigijaus nuomone, vizitinės kortelės internetu siunčiamos potencialiems partneriams, neatstos tradicinių kortelių, kurios iš rankų į rankas keliauja svarbių susitikimų metu. Nuo to, koks turėtų būti vizitinės kortelės įteikimas, iki kokybiškiausių kortelių gamybos vietų – specialistas kalba apie visa tai, ką derėtų žinoti tiek patyrusiems verslininkams, tiek rinkos naujokams.

„Vienodai svarbu ir tai, kokia yra kortelė, ir tai, kaip ji įteikiama.“

Remigijus pradeda nuo to, kad jam džiugu, jog vizitinės kortelės etiketas vis dar gajus Lietuvos verslo kultūroje: „Šiais laikais, kai visą reikiamą informaciją galima rasti internete, įskaitant ir dominančios įmonės rekvizitus, kai kurios bendrovės atsisako privilegijos turėti jų verslo viziją atspindinčias vizitines korteles. Ką apie tai manau? Mano nuomone, kortelės turėjimas – tai prestižo reikalas, o deramas jos įteikimas – svarbi bendro įvaizdžio dalis. Visais laikais, o ypač tuomet, kai dar nebuvo taip stipriai įsigalėjusi skaitmeninė kultūra, tiesiog būtina verslo etiketo dalimi buvo laikomas kortelės su savo vardu, pavarde bei pareigomis įteikimas. Tai, mano nuomone, reiškia šį tą daugiau nei vien pasikeitimą kontaktais. Įteikdamas savo vizitinę kortelę, verslininkas ar įmonės atstovas pademonstruoja, kad yra nusiteikęs bendradarbiauti. Sakyčiau, kad vienodai svarbu ir tai, kokia yra kortelė, ir tai, kaip ji įteikiama. Tiesa, reikia mokėti mandagiai ne tik paduoti, bet ir priimti kortelę. Jos jokiu būdu nereikėtų nepagarbiai „kišti“ į galinę kelnių kišenę. Vizitinės kortelės turėtų būti tiek paduodamos, tiek priimamos su pagarba, rūpestingai įdedamos į vizitinių kortelių dėklą, taip išreiškiant palankumą ir susidomėjimą bendradarbiavimo galimybe. Juk pasijustumėte nejaukiai, jei jūsų įteikta vizitinė kortelė būtų atmestinai įdėta į stalčių. Daugiau apie tai galėtų papasakoti verslo psichologai.“.

Nuo idėjos iki spausdinimo

Remigijus, paklaustas, ar vizitinės kortelės internetu siunčiamos vienų įmonių kitoms, jam atrodo patrauklios, atsako: „Manau, kad daug kas priklauso nuo aplinkybių. Jei, tarkime, įmonė teikia grafinio dizaino paslaugas, natūralu, kad ji turi turėti šiokį tokį „skaitmeninį prisistatymą“. Tačiau neužmirškime, kad, laimei, iki šiol vis dar vyksta ir gyvi verslo susitikimai. Manau, kad jų metu vertinga su savimi turėti ir „tikrą“ kortelę, t.y. tą, kurią galima pačiupinėti, nesvarbu, ar pagamintą iš popieriaus, kartono, ar plastiko.“. Remigijus pabrėžia, kad vizitinių kortelių gamyba turėtų būti vykdoma ypač atsakingai: „Kortelių gamyba prasideda nuo idėjos, dizaino koncepcijos, maketavimo ir baigiasi gamyba. Visi šie žingsniai yra vienodai svarbūs. Mano nuomone, Vilniuje šį darbą nepriekaištingai atlieka spaustuvė Baltijos Kopija. Ten dirba patyrę specialistai, galintys patarti tiek dizaino, tiek techniniais klausimais. Na, o vizitinių kortelių dizainas, kaip žinia, yra labai svarbus. Jis privalo atspindėti įmonės viziją, vertybes. Šiuo metu galima pastebėti tikrai įdomių vizitinių kortelių sprendimų. Jos seniai nebereiškia vien baltų kartono kortelių. Šiuolaikinių vizitinių kortelių koncepcija gali būti labai originali: jas galima atspausti ir ant audinio ar medienos gabalėlio. Mano manymu, svarbu, kad būtų išlaikytas vientisumas su įmonės vykdoma veikla. Jei vizitinės kortelės gaminamos dizaino įmonei, siūlančiai nestandartinius sprendimus, jų pačių koncepcija turėtų būti neįprasta, patraukianti dėmesį. Juk vizitinę kortelę dažnu atveju galima suvokti ir kaip savo veiklos reprezentaciją. Mano pasiūlymas – gerai apgalvoti idėją ir pasirūpinti specialistais, gebančiais kokybiškiausiai ją įgyvendinti.“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>